Friday, December 10, 2010

Ummmm Nak Buat Apa Ya???

Cuti sekolah sudah bermula sabtu yang lalu.Sekarang tak tahu nak buat apa.Ada apa-apa cadangan seperti aktiviti atau apa-apa untuk cuti sekolah.Sila kongsikan bersama saya.










AFIF TWIJA

Thursday, November 25, 2010

Hari Terakhir


Pada 15.11.10 adalah tarikh yang akan saya ingati untuk selama-lamanya.Hari itu adalah hari berpisahnya saya dengan rakan-rakan dan guru-guru.


Saya amat sedih untuk meningalkan rakan-rakan dan guru-guru saya.Tetapi saya sudah tahu akan hari ini.



Mereka semua ini ialah kawan-kawan baik saya senang cakap ini geng saya.Mereka selalu berada di sisi saya mahupun di dalam keseronokkan atau kesedihan.Mereka inilah yang membantu saya di dalam kesusahan.

Memang susah untuk meningalkan sekolah tetapi apa nak buat memang saya sudah jangka hari ini akan tiba.
Apa-apa pun itu sajalah untuk hari ini.BYE :) Layan.......

Thursday, November 11, 2010

Yeaah 5A

Hari ini saya dapat keputusan UPSR.Pada mula memang berdebar-debar.Lepas itu masa rehat tiba-tiba ada seorang rakan darjah 5 mengucapkan taniah.Saya pun bertanya-tanya "Apa yang sudah terjadi?".Jadi saya bangun basuh tangan dan terus ke dewan.Ada pula seorang guru menghampiri saya dan mengucapkan taniah.

Selapas itu, cikgu pun panggil semua murid masuk dewan lalu cikgu mengumumkan keputusan UPSR.Nama saya pun dipanggil.Saya tersebak apabila mengetahui keputusan saya.Saya terus melompat-lompat kegembiraan.Saya terus ke tandas kerana tidak tahan untuk menahan tangisan.Saya pun bersalaman dengan semua rakan-rakan dan guru-guru saya.Walaupun ada sesetengah rakan-rakan tidak mendapat 5A saya memberikan mereka semangat.

13 calon UPSR telah mendapat 5A.Walau bagaimanapun,taniah kepada semua calon tetapi yang sedihnya dua hari lagi untuk bersekolah.SEDIH :(

Tuesday, October 26, 2010

STRESS!!!!

Hey, sudahlah kena buat banyak project lepas itu kena fikirkan nak buat persembahan apa untuk hari kanak-kanak.Lepas itu, masa MATH Pn.Loo mengajar pasal LSM dahlah kelas bising cakap perlahan macam mana nak dengar.Ada pula budak kelas ini skema sikit dia minta kerja sekolah apa lagi semua budak lelaki pun belasah budak itu.Suka-suka hati minta kerja sekolah kan dah kena kerja.Ahhhh!!!Stress!!!! Tetapi persembahan dan projek yang saya lakukan adalah yang terakhir yang akan saya lakukan di sekolah rendah.Sedihnya nak berpisah dengan rakan-rakan dan guru-guru tetapi macam mana dah memang tahu daripada mula bahawa satu hari saya akan tinggalkan sekolah rendah dan masuk ke alam remaja






Afif faiq98

Saturday, October 16, 2010

Moderator

Pada 2 hari yang lepas saya berpeluang untuk pergi melihat bagaimana mereka membuat moderator.Saya berpeluang untuk bergambar bersama pengacara 999


Saturday, October 9, 2010

Perasan..... :P

Ada seorang itu perasan aku cakap dekat orang lain dia yang balas.Aduhhh! Perasannya dia ini.Dahlah buat aku sakit lepas itu hasut orang supaya jangan kawan dengan aku.

Thursday, September 30, 2010

My Exciting And Last Trip With My Frens



Hari ini 29.9.10.Saya,rakan-rakan dan guru-guru pergi melawat ke beberapa tempat di KL.Destinasi pertama kami adalah Tugu Negara.





Kemudian kami ke Taman Tasik Perdana.Kami mengadakan picnic.Best Giler :D


Destinasi kami yang terakhir adalah Menara KL.Barangan dekat sana semua mahal-mahal tapi cantik-cantik.

Tuesday, August 31, 2010

999 TV3

Ayah saya telah mencipta satu 'page' di Facebook iaitu '999 TV3'.Jika boleh saya meminta pembaca blog saya untuk menyokong.Sekian,terima kasih.

Saturday, August 28, 2010

Bakar Jalur Gemilang



Mengapa sesetengah orang Indonesia sungguh benci akan negara Malaysia hingga sanggup bakar Jalur Gemilang.Ini disebabkan dakwaan mereka yang menyatakan bahawa lagu 'Negaraku' diciplak dari lagu kebangsaan Indonesia.Tapi adakah itu benar?Itulah persoalan yang bermain-main di fikiran saya

Saturday, July 17, 2010



Hari Readathon bermulanya pada 15 Julai hingga 24 Julai.Readathon ini bertujuan untuk memecah record membaca selama 9 hari bersamaan 216 jam membaca tanpa henti yang telah dipegang oleh SMK Limbang.Dan tujuan yang terutama sekali ialah masuk dalam Malaysia Book of Record (MBR).Saya berharap agar program ini berjalan dengan lancar

Saturday, June 19, 2010

HE'S GOING TO GAZA

He is going to Gaza.Gaza is a country that is hit by disaster.The disaster is not flood or earthquake but war.Every day, thousands of people suffer because of the cruel Israel.I hope he will go and return safely.

Monday, May 24, 2010

Camp Air Tenang Resort,Janda Baik,Pahang




These camps are the most fun and challenging physical and mental.I am very sad because this is my last camp with friends and teachers.

Tuesday, May 18, 2010

Monday, May 17, 2010

Scramble egg with cheese

Ingredients:
2 eggs
Planta
Cheese

Method:
Don't use any oil
Put a teaspoon of Planta in the frying pan
Take a piece of cheese and put in the frying pan
put the eggs
And mash all the ingredients

Happy cooking :)

My younger brother's story

tetang hidup saya

nama saya azard dan saya ada seorang abang bernama afif dan juga mama yang bernama fazlin dan seorang yang ayah yang bernama Mazidul dalam 999 khamis 9.00mlm hanya diTV3.

Sunday, May 16, 2010

My family favourite dish



INGREDIENTS:
Ikan siakap
Blend cili
Onion
Sugar
Salt
Oyster sause
Oil

Method:
Deep fry the ikan siakap
Saute the onion & the blend cili (crisp)
Add sugar,salt and oyster sause
Pour on the fish
Ready to eat

Selamat Hari Guru

Guru
Engkau bagaikan lilin
Yang menerangi
Hidup kami

Oh guru
Engkau sanggup berkorban
Untuk anak-anak didik mu

Guru
Engkau mendidik kami
Membimbing kami
Ke jalan kejayaan

Terima kasih
Guru-guru ku
Atas ilmu yang dicurahkan
Tanpa jemu

My birthday present



PowerShot A3000 IS

Saturday, May 15, 2010

Beef with soy sauce


  • a nice part of beaf - I used sirloin, sliced
  • 1 big US Potato-wedged
  • some cooking Oil
  • 1 cinammon stick, 3 cadammon, star anise
Ingredient A~ mix them well
  • 3 tbps of chili paste
  • 3 ibps of onion paste
  • 1tsp of garlic paste
  • 1tsp of ginger paste
Ingredient B
  • Soy sauce aka Kicap
  • 1 tbps of tamarind paste - mix with a cup of water
  • salt to taste

Method
Heat the oil, fry the herbs till fragrance and add ingredient A, stir till fragrance then add beef, stir, add tamarind water, soy sauce. boil them. then add potato wedges.cover the pot wait untill the potato cook then taste with salt.then serve with rice.

Happy trying

Egg with Oyster sause

Ingredients:

2 eggs

salt & Aginamoto

oyster sause

Method:

Break the two eggs into the pan.
Put a teaspoon of salt,Aginamoto & oyster sause.
Fry it about 5 - 10 minutes.

Happy trying

Asam Pedas Ikan Pari


Ingredients :

5 shallots
2 cloves garlic
half teaspoon of powdered turmeric

(blend everything in a blender)

1/kg of sting ray cut into slices
a cup of ground dried chilli paste ( you can make it yourself or you can buy a ready made in a jarr or a packet)
2 cups of water
a stick of lemon grass (bruised)
3 pieces of dried tamarind skin (asam keping)
a cup of vegetable oil
salt an sugar to taste


Method :

- pour in the oil in a hot pot, generous.
- saute the shallots, garlic, turmeric and stick of lemon grass until transparents.
- add in the chilli paste and keep stirring on a medium heat .....for about 10 minutes or until the chilli turns into darker colour.

- add in the stingray, dried tamarind skin, water, salt and sugar to taste. Put on the lid and lower to heat and let it simmer until the fish is thoroughly cooked which takes about 15 minutes.

- You may put some okra in the Asam Pedas but make sure you put it after the fish is cooked. AS the okra goes into the pot, cover it and leave it for about 5 minutes until the okra is cooked, turn off the stove and the Asam pedas is ready to be served.

Asam Pedas is best served with steamed rice.